vrijdag 18 november 2011

Dag 45 De handschoenen-plank.


'De handschoenenplank, kun je die niet eens uitzoeken?' vroeg mijn man op een ochtend nadat hij vergeefs naar de handschoenen van de kinderen had gezocht.




Begrijpelijk, want kijk eens hoe die eruitziet. Er kunnen überhaupt geen dingen meer in gevonden worden, er kunnen eigenlijk alleen nog maar dingen bij (hoewel?).



Dus aan de slag. Iedere keer is het toch weer confronterend om de inhoud van zo'n plank op de grond te zien liggen, het is altijd zoveel meer dan ik had ingeschat. Ik adem even diep in... en denk aan alles wat ik al heb bereikt.



Deze hele stapel gaat naar het goede doel. Eerst even wassen want het ruikt allemaal nogal muf (Dat ik dit gewoon onthul, zeg. Maar goed, ik stap maar over mijn gene heen - ik heb me voorgenomen in dit project voor de reality te gaan).



Deze stapel gaat in de was en dan in de zomer-zak (op zolder achter het schot).




Een regen-cape. Dat vind ik nou typisch een ding wat nooit wordt gebruikt maar waarvan ik toch het gevoel heb dat ik het in huis hoor te hebben. Dat komt door Jip en Janneke. Die lopen zo lief met hun regencape-jes in de regen. Dat wil je je eigen kind toch niet ontzeggen?!
Ik vouw hem dus heel klein op zodat ik hem op een regenachtige dag paraat heb.



De ski-handschoenen en mutsen. Mijn insteek is ook hier weer...alles wat minder dan 1 keer in de maand gebruikt wordt wil ik niet meer in mijn lopende kastje hebben. Deze gaan dus naar zolder in een tas waar een leuk label aanhangt met 'wintersport'.



Tot slot heb ik 3 stapeltjes gemaakt van wat ik overhad en aan kinderen en man gevraagd 'Wat van deze spullen willen jullie graag dragen deze winter?' Waarna ZO'N GROTE stapel spullen werd weggewuifd dat ik blij was dat ik deze ergerlijk volle plank eens aan een grondig onderzoek had onderworpen: want kun je nagaan, er lagen dus allemaal dingen op die niemand eigenlijk wilde dragen!!!

Goed, bovenstaande foto toont de zeeën van ruimte die deze plank nu rijk is.

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik op zolder een tasje met reserve spulletjes heb bewaard, want de dag erna was er opeens een handschoen kwijt, en of ik even een reserve had. Opruimen goed, maar het moet natuurlijk niet tegen je gaan werken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je even langskwam!