zaterdag 26 november 2011

Dag 51 - De map

De dag was nog maar net begonnen toen ik daadkrachtig besloot meteen onder het ontbijt te beginnen met een kastje. Dat klinkt alsof ik begin door te slaan en misschien is dat ook wel een beetje zo.


'Ik doe gewoon eens even de map', dacht ik kordaat (en nam een hap havermout).

Het verhaal achter de map is deze; voorheen had ik een kastdeur die aan de binnenkant volgeplakt zat met telefoonlijsten, visitekaartjes en afvalkalenders. Na onze verbouwing heb ik daarin verandering gebracht. Zoveel lelijkheid op zulke mooie nieuwe deuren, dat paste niet meer, vond ik. Zodoende heb ik nu de map.


Daar zit alles in wat vroeger op de deur geplakt zat. Plus wat recepten.
Je raad het al, deze map werd slordig en er zaten dingen in waar ik nooit naar keek.



Terwijl het buiten lichter werd sorteerde ik dus eerst maar eens de inhoud.



Dit bijvoorbeeld, Sint Maarten is alweer voorbij en de folder van
de bieb wil ik echt niet bewaren. Kan uit de map!



Recepten die werken in mijn domestic life van dit moment mogen blijven,
maar smokey bbq-saus? Ik ben al blij als ik iedere avond basic, gezond
eten op tafel krijg.




Now we're talking.



Deze mag dus in de map; voor wat inspiratie.




Dit zijn de bladzijden met handige telefoonnummers.
Ik gebruik dit deel van de map veel.



Dit is de informatie over de huisarts. Ook handig om bij de hand te hebben.
Ik heb hem wel eens 's avonds laat moeten gebruiken bij een noodgeval.




De map is weer up-to-date en uitgezocht. Hij kan weer op z'n plek.

Anne-Marie van Little Red Home vroeg of ik wel eens last had van het fenomeen 'van-het-een-in-het-ander- terecht komen'. Om antwoord te geven op je vraag Anne-Marie: daar heb ik vaak last van!
Nu ik dit project doe en dus maar 20 minuten per dag aan een karweitje wil besteden leg ik de spulletjes die bij een ander kastje horen er bij in de buurt (of in het kastje, laatje, mandje zelf) en laat het daar liggen. Tot de dag dat ik het desbetreffende kastje aanpak. Omdat ik nog 300 dagen te gaan heb, denk ik; 'dit kastje komt vanzelf een keer aan de beurt'. Zo blijft het te doen.
Het lijkt alsof de spullen zich verplaatsen, maar volgens mij is het aan het einde van dit jaar allemaal uitgezocht.

3 opmerkingen:

  1. Ja, ik herken het van het een komt het ander... maar ach hoe erg is dat? Geeft je meteen weer een boost om door te gaan! Pff.... jij begint trouwens wel erg vroeg met je project... ik moet nog vandaag...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Nelleke, bedankt voor je heldere uitleg, maar ik vind dat laten liggen dan toch weer errug lastig....
    Fijn weekend verder. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb ook zo'n map, pas mee begonnen, ik heb er alleen geen recepten in maar alle andere noodzakelijke info aan adressen, tan codes, binnenkomende rekeningen, postzegels, afhaalmenu's etc.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!