dinsdag 17 januari 2012

Dag 85 Het file-laatje, once again

Net als de andere opruim-ladies raak ook ik extra gemotiveerd door de reacties op mijn blog.

Daarom, dank voor jullie lieve woorden! Over mijn huis bijvoorbeeld... Nu is het zo dat er zich in mijn huis natuurlijk net zo goed plekken bevinden die te onaantrekkelijk zijn om te laten zien, dat begrijp je. Om daar een voorbeeld van te geven; ons washok valt in die categorie. Maar oh wat zou ik dat hok graag willen omvormen tot een sfeervolle ruimte. Hoeveel tijd breng je daar tenslotte niet door?!
Het voelt als een mission impossible, dat kan ik je wel vertellen. Maar, ik heb inmiddels voor hetere vuren gestaan en ik ben qua huishoud-exposure ook wel de schaamte voorbij: vanaf morgen ga ik me er aan wagen!

Vandaag ga ik eerst een ouwe gouwe opnieuw een half uurtje schenken. Maar eerst nog een leuk bericht; er hebben zich weer een paar dames aangesloten bij onze opruim-beweging.

Suzanne van Suzonline
Gonnie van Cherryfizz
en MoedervanTwaalf, een dame die zonder blog met ons meedoet.

Veel tevredenheid vanwege opgeruimde kastjes toegewenst!




Op dag 54 begon ik aan een overvol file-laatje in de keuken. Zes dagen later 
was het leeg (dit soort laatjes zijn niet mis; er komt allerlei werk uit voort).

Klaarblijkelijk moet ik nu snel iets doen, anders is alles voor niets geweest.



Maar... een laatje bijhouden is iets anders dan hem opruimen.
Dit lijkt erg, maar volgens mij valt het mee.



In de la vond ik:
Dé remedie tegen het verkrijgen van hoofdluis. Besprenkel de
hoofdjes ermee (vooral na de vakantie) en geen luis wil komen logeren.

Dit flesje mag naar de bijkeuken-kast.



Staat op mijn dromenlijstje: het schrijven van een boek.
Daarom sprak de kop van dit artikel me wel aan. Maar zoals dat bij mij
gaat...ik breng artikelen naar mijn file-laatje en lees ze vervolgens niet.

Daarom leg ik dit artikel in het zicht en lees het; vandaag of morgen.
En wie weet inspireert het me de goede kant op.



Ha, een recept!! Die gooi ik lekker weg.



Sorteren maar.



Dit is het to-do stapeltje wat overblijft vandaag;
4 blaadjes en een envelop.

Dat is nog eens wat anders dan de stapel die
ik de vorige keer weg te werken had.



Uit mijn laatje en in de papierbak ermee.



Een genoeglijke aanblik.



Toch wel goed hoor, zo'n laatje bijhouden. Er zaten best belangrijke dingen bij die 
follow-up nodig hadden. Nog even aan de slag ermee en dan ben ik weer...BIJ!


5 opmerkingen:

  1. Hoi Nelleke, dankjewel voor je linkje! Ik zag al dat ze nog veel meer leuke dingen heeft, leuk leuk! Ik ga in ieder geval mijn moeder blij maken!

    En wat betreft de camera, wij hebben een digitale spiegelreflex camera, een Canon 450D. Daar heb ik een 50 mm lens bijgekocht, dat is een portretlens (kan je niet mee in/uit zoomen, dan moet je echt een stap naar voren/achteren doen) Wat ik zelf graag wilde was foto's maken die op één bepaald punt scherp zijn en voor de rest wat waziger. Daar heb je een laag diafragma voor nodig en de lens die erbij zat ging niet lager dan 3.5 De lens die we nu hebben kan tot 1.8 en maakt precies het soort foto's wat ik wil! Ik hoop dat je hier iets aan hebt, als je nog vragen hebt dan roep maar hoor!
    Groetjes Hiske (Op een grote paddestoel)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En het is weer spik en span. Lekker hè, want dat bijhouden is net zo belangrijk als een nieuw kastje aanpakken. En kost eigenlijk amper wat tijd.

    Lekker leeg laatje heb je weer.

    Ik ben vandaag weer begonnen met Een kastje per dag. Ik dacht dat wordt een flinke klus, want het was best wel een biebelebonse berg, maar het viel reuze mee, zo gepiept eigenlijk. Morgen weer een nieuw kastje... zit nu te bedenken wat voor kastje me nu het meest stoort...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga ook maar ff meedoen. Was zelf al een keertje begonnen vorig jaar augustus, maar het weer opgegeven. Elke dag zal niet lukken, maar ik moet wel de moed vinden om zo af en toe iets aan te pakken ! Super hoor, hoe je het zo lang volhoudt, en zo consequent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het werkt aanstekelijk zo te lezen, vandaag heb ik al weer een kastje te pakken gehad en verloren gewaande puzzelstukjes en rummikub stenen gevonden! De spelletjeskast daarom ook maar meteen meegepakt, weer zo veel mogelijk complete spellen gemaakt! En wie kan er nog wat met rummikub stenen die ik overcompleet heb? Niet een heel spel maar misschien ben je er een paar kwijt?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nelleke,

    Ik ben je blog van voor tot achter aan het lezen. Ik ben zelf al een tijdje bezig met opruimen (momenteel 2e ronde), en herken veel van wat je schrijft. Is het niet een idee om je logs te bundelen tot een boek? Ik zou het in elk geval kopen! Je schrijft prettig, niet te kort, niet te lang, je laat de realiteit zien, zonder opsmuk, en je beschrijft je proces ook mooi: de eye-openers, het even stilstaan bij een lastig probleem en het antwoord dan onder je neus vinden, het niet-forceren, maar wel doorpakken. Allemaal heel inspirerend en volgens mij prima boekmateriaal!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je even langskwam!